Papillot van roodbaars op z'n Italiaans

Papillot van roodbaars op z'n Italiaans

Geplaatst op 09-09-2019

Een gezond en licht receptje met 5 ingrediënten die 20 minuten  van uw tijd in beslag neemt. 

2 september: start jij het nieuwe schooljaar ook met een gezonde lunch?

2 september: start jij het nieuwe schooljaar ook met een gezonde lunch?

Geplaatst op 27-08-2019

Maandag staat het nieuwe schooljaar alweer in de startblokken! Sandaaltjes, T- shirts en shorts bergen we nog niet op want we genieten in september nog even van de nazomer. We smullen nog van het laatste zomerfruit en de zuiderse groenten en denken terug aan die mooie vakantieherinneringen.  
Terug verzeilen in de dagelijkse sleur? Niet met deze leuke ideetjes voor de lunchbox, hartige ontbijtjes en vooral makkelijke recepten. 
Fijne start van het nieuwe schooljaar en een nieuw werkjaar!

Hooggevoeligheid: 4 tips om los te laten wat anderen van je denken

Hooggevoeligheid: 4 tips om los te laten wat anderen van je denken

Geplaatst op 08-06-2019

Hoogsensitieve personen hebben nogal eens de neiging om bepaalde zaken of opmerkingen persoonlijk te nemen. Probeer dit niet te doen. 

Hoe jij over anderen praat en hen omschrijft gaat over jezelf ... hoe anderen over jou praten en hun gedragen gaat over hen ... 

Het zijn allemaal spiegels  soms liefdevol, soms heftig ... maar als je verder kijkt hebben ze alleen maar de bedoeling je dichter bij jezelf te brengen. 
Jezelf zo graag leren zien dat je niet anders kan dan iedereen graag zien ... ook al kijken en leven zij heel anders dan jijzelf in deze wereld... 
Hoe meer liefde je in jezelf en voor jezelf voelt hoe meer liefde voor iedereen en alles in de wereld ! Wat je aandacht geeft groeit ... laat liefde groeien!!! 
Angst hoort hier niet meer in thuis... het is nu tijd alle angst los te laten en helemaal vrij je prachtige zelf te gaan leven!! 

Het is oké om nee te zeggen

Geplaatst op 06-06-2019

Het is oké om nee te zeggen. Zouden we allemaal meer moeten doen. 

Deze soorten voeding brengen onze hormonen in de war

Deze soorten voeding brengen onze hormonen in de war

Geplaatst op 16-05-2019

Iedere vrouw wil dat haar hormonen in balans zijn, want dan voelen we ons nu eenmaal op ons best. Er zijn een aantal soorten voeding die onze hormonen behoorlijk in de war kunnen schoppen. Als je deze voeding uit je dieet schrapt, of minder eet, zul je je stukken beter voelen.

Gezond betaalbaar eten

Gezond betaalbaar eten

Geplaatst op 21-03-2019

Gezond betaalbaar eten, kan dit? 
Gezond eten kan zo duur zijn als dat het je zelf maakt. Het hoeft niet zo duur te zijn, dit is in verschillende studies onderzocht. 

All you need is love!

All you need is love!

Geplaatst op 09-02-2019

Hoe vaak zet jij jezelf op nummer 1? Herken jij je hierin? Lees dan vooral verder. 



Bessen, meer dan juist een voedingsmiddel

Bessen, meer dan juist een voedingsmiddel

Geplaatst op 05-10-2018

Belangrijk voor een goede gezondheid is het dagelijks consumeren van 300 g groenten en 250 g fruit. Een streefcijfer dat de meesten niet halen. Zet meer bessen op het menu. Uit wetenschappelijke studies blijkt dat ze een hoog gehalte aan beschermende antioxidanten en bioactieve stoffen bevatten waardoor ze de term " superfood" verdienen. 

Niet alles wat zoet is, is slecht.  Een lekker receptje

Niet alles wat zoet is, is slecht. Een lekker receptje

Geplaatst op 23-08-2018

Niet alles wat zoet is, is slecht, althans dat is het geval voor de zoete aardappel of bataat. De zoete aardappel is geen echte aardappelsoort, maar een knol die in Aziatische landen zeer populair is. Het behoort tot de basisvoeding van de inwoners van Okinawa, een bevolkingsgroep die gemiddeld een hoge levensverwachting haalt. In feite is e zoete aardappel het op drie na meest gekweekte gewas ter wereld. 




Met de juiste voedingsrichtlijnen een te hoge bloeddruk aanpakken

Met de juiste voedingsrichtlijnen een te hoge bloeddruk aanpakken

Geplaatst op 03-08-2018

Eén van de eerste adviezen die iemand waarbij een hoge bloeddruk wordt vastgesteld, te horen krijgt, is: "vermijd zoveel mogelijk zout". Maar wat er belangrijker is: als er één soort witte kristallen echt moet vermeden worden, dan is het wel suiker! En gebruik meer kaliumrijke voeding, dit heeft pas een bloeddrukverlagend effect.  

eerste vorige 1 laatste
Archief