Archief

De helende kracht van thee

De helende kracht van thee

Geplaatst op 02-10-2021

Het drinken van thee biedt een moment van rust in deze hectische wereld.

Behoren walnoten tot superfood?

Behoren walnoten tot superfood?

Geplaatst op 02-10-2021

Het is weer de tijd van het jaar. Dit jaar is het een top seizoen voor de walnoot. We hebben het geluk een walnotenboom in onze tuin te hebben en die geeft ons dit jaar al heel wat goddelijke noten opgeleverd!

Pompoensoep met tomaat

Pompoensoep met tomaat

Geplaatst op 01-10-2021

Pompoen is de uitgelezen groenten om in de herfst warmte en kleur te geven aan je gerechten. Kleine, bolronde pompoensoorten zijn verkrijgbaar van september tot februari. Je bewaart pompoenen in zijn geheel op een droge, luchtige plek uit het direct licht. Pompoenen bevatten veel vitamines, sporenelementen en caroteen die je kracht geeft voor heel de winter. Kleine pompoenen hoeven niet geschild te worden en je kan ze ook rauw, geraspt eten in een winterse salade. Er zijn ook tal van desserts op basis van pompoen.
Is jouw interesse aangewakkerd naar meer herfstrecepten? Schrijf je dan in op de tweemaandelijkse nieuwsbrief. 

Recht voor de raap en een lekker receptje

Recht voor de raap en een lekker receptje

Geplaatst op 01-10-2021

Rapen zijn typisch voor dit seizoen. Ze zijn het hele jaar door beschikbaar, maar in oktober tot maart zijn ze op hun best. Je bewaart ze best in de koelkast, zo blijven ze 2 weken goed. Rapen hebben een lichtjes scherpe smaak die aan je gerechten voor een verrassende toets zorgt. Ze zijn rijk aan vezels en vitamine C, één van de vitamines die we nu het hardst nodig hebben om onze weerstand te versterken. 


Rond en kleurrijk zomerfruit

Geplaatst op 02-08-2021

Perziken, pruimen, abrikozen, meloenen en watermeloenen zijn vruchten die volop zon gekregen hebben en dus vol vitamientjes zitten. 

Framboos chia parfait

Framboos chia parfait

Geplaatst op 01-07-2021

Dit is een heerlijk recept zowel voor de smaakpapillen als visueel.  Boordevol antioxidanten is het een heerlijk tussendoortje of ontbijt.

Salade van rucola en nectarines

Salade van rucola en nectarines

Geplaatst op 01-07-2021

Rucola en nectarine zijn een zeer goede combinatie in deze frisse salade. Met de juiste verhouding van de smaakvolle rucola, het krokante van de pistachenoten en het zoete van de nectarines, is het een salade die je nog vaak zult maken, geloof mij!

Watermeloentractatie

Watermeloentractatie

Geplaatst op 01-07-2021

De manier wijzigen waarop je fruit en groenten eet kan je meer groenten en fruit doen eten. Laat je kinderen meehelpen.

Bessen, meer dan juist een voedingsmiddel

Bessen, meer dan juist een voedingsmiddel

Geplaatst op 01-07-2021

Belangrijk voor een goede gezondheid is het dagelijks consumeren van 300 g groenten en 250 g fruit. Een streefcijfer dat de meesten niet halen. Zet meer bessen op het menu. Uit wetenschappelijke studies blijkt dat ze een hoog gehalte aan beschermende antioxidanten en bioactieve stoffen bevatten waardoor ze de term " superfood" verdienen. 

Pruimen: vezelrijk zomerfruit

Pruimen: vezelrijk zomerfruit

Geplaatst op 01-07-2021

Hou je van pruimen? Dan weet je vast wel dat het pruimentijd is! Pruimen zijn niet alleen lekker, ze zijn ook nog eens heel gezond. Alle reden dus om pruimen te kopen.



eerste vorige 1 laatste
Archief